Tisdag 28:e juni

Efter alla miljoner säsonger av Morden i Midsomer undrar man om det finns några kvar
att mörda i grevskapet. Men det gör det!
Ikväll kör den brittiska deckarserien igång med nya mord – precis som
det ska vara när det är sommar i Sverige. SVT1 kl:21


                                               (Bilden är lånad från SvT:s hemsida.)   
                                           
Fyra nya avsnitt, inspelade 2010, visas på SVT1 i sommar.
Fast nu är det John Barnaby, kusin till Tom, som har tagit över som kommissarie.
Det är faktiskt den fjortonde säsongen av Morden i Midsomer och som vanligt visas den direkt
efter en annan sommarklassiker även där med ny huvudperson.

Allsång på skansen i SVT1 kl:20, nu med Måns Zelmerlöw.


Morden i Midsomer och Allsången= svensk sommartradition!

Nu ska jag ta tag i det jag funderat på hela natten.
Ska göra en beskrivning av något utan att beskriva med ord.
Tänk typ Ikea instruktionerna när ni sätter ihop en nyköpt möbler.
Bara bilder som beskriver.
Har funderat vad ska jag göra och det ska ritas i datorn också.
Hmmmm, så kom jag på det beskriva hur man hjular eller gör en volt.
Amanda ska nu posera och jag teckar av för hand och för sen över det till datorn (hoppas jag.....)

Wish me luck!