onsdag 27:e januari

Sitter och äter en välförtjänt fruktsallad...
Har ont överallt tror jag.
Har skottat snö nu på kvällen,
både hos oss och hos grannen.
Har nog kommit en 15 cm idag.
Helt slut!

Har 2 semlor i kylskåpet som såg väldigt frestande ut,
men nej, nu ska vi tänka till en gång xtra.
!
!
!
!
Nopp blev fruktsallad.

Försöker hitta på allt annat att göra utom
det jag skulle behöva göra.
Egenkontroll programmet.
En pärm på ca 200 blad om temperaturer och att hålla rent...
Alltså i diskarna och runt maten på jobbet.
Det ligger på mitt ansvar, inte roligt om Hälsvårdsmyndigheten kommer
och jag inte ens hunnit läst pärmen.
Hmmm

Såg på halv 8 hos mig idag.
Sanne gjorde en så god gryta, vad det såg ut iallfall.



Sannes kryddiga fiskgryta
receptet hittar du här

Choklad tårtan hon bjöd på till efterrätt såg inte så dum ut heller.



Fluffig chokladtårta med hallon, physalis och grädde

Såg sommarens nya projekt på tv igår.
Ett brett leende på mina läppar.
Ringde gubben direkt för att han skulle hinna se vad Vi (läs han)
ska ta trixa med.
Har länge velat ha något avlastningsbord till kommande
terrassen på baksidan.



Kolla in det underbart rustika betong bordet till vänster i bild.
Perfekt för avlastning vid fika eller grillning.
Står högt på min To Do list.

Nu ska jag packa ihop tjejernas tränings kläder inför
Friidrotten imorgon.
Sen ska jag kanske lägga mig med min jätteroliga pärm
Kanske..............

xoxo