Måndag 31:a januari

Ja, då var Januari 2011 så gott som slut.

Då måste det ju närma sig vår...lite iallfall.
Nu börjar ju solen visa sig var och varannan dag.
HÄRLIGT!!!

Living like Linda har gjort ett uppror:
Kan det vara så att kaktusen kan bli årets "Alla hjärtans dags-blomma"?
Vänd upp och ner på myter och gamla föreställningar om vad det betyder
att ge bort en taggig blomma. Det röstar jag för iallafall.
Häng med i detta upprop mot mesiga blommor och hissa
kaktusen som årets Alla hjärtans dag-blomma!!
 



Hon uppmanar oss att "think out of the box"
Det blir ju lät samma lika varje år.
Slentrian eller bara lathet???
Jag vet inte hur jag skulle tänka om gubben kom hem med en kaktus.
Skulle nog fundera vad han menade med det.....
Tyckte han inte om maten, har jag sagt /gjort något dumt.
Hmmmm!

Nä, nog för man ska lyfta blicken och se bortom det vanliga.
Jag fördrar nog en orkidé, tulpan eller ros.
Tyvärr Linda, inte hos oss.

Har fått upp min maskros nu.
Blev så FAB.



Amanda & Andreas håller på och vispar smet till maränger.
GRÖN smet.



När jag börjar tala om hur mycket onödigt socker det är vill de inte lyssna.
Hm, skyll er själva då!

XOXO

#1 - - marie:

Kakusar är inget för mig heller. Taggiga och fula är dom. Har nu tillsammans med en jobbar kompis också börjat med LCHF.Har bara hållt på några dagar. Det känns redan som jag har gått ner en hel del.Pgr av känslan av uppsvälld mage är borta. Hmm appropå socker fy vad man lider av missbruket "socker" Men hoppas det försvinner snart. Ha det bra...