Oooopsi...

Ja nu har jag inte slagit mig utan det är ett LCHF bröd som jag testat idag.
Jag har ju liksom fastnat för detta med LCHF.
Tycker det passar mig bra.
Inte som en diet utan det är mer en livsstil som man kan leva med jämt.
Jag mår bra av den och min mage mår toppen.

Många säger att de kör LCHF och sen äter de socker.
Nja det går inte riktigt ihop.
Lchf innebär ju att man ska få bort ALL socker i kroppen och absolut inte tillföra ngn.
Man kan såklart äta maten men för att få riktig effekt så måste du gå inför det helt.

Skillnaden mellan LCHF och GI är att med LCHF äter man medvetet mat
som inte höjer blodsockret nämnvärt alls, medan GI är mat som höjer blodsockret långsamt.

Att äta LCHF-kost är för de som vill slippa blodsockersvängningar, ej gå hungrig, må bra och äta gott.
Inte mig emot...☺☺☺
Nu är jag inget proffs på detta men har läst en hel del nu om detta.
Följer flera bloggar på både sånna som äter LCHF och som är föreläser inom det.

Nu ikväll har jag rört ihop smeten och bakat lite Ooopsi.





Och jag kan berätta att de var så goda med Bregott (ta ut en stund innan),
 skinka, ost och en stor kopp te till.

God Natt!