Måndag 30:e augusti

Hallå,
Måndag och en ny härlig vecka väntar, eller???

Är absolut inte lika pigg som det där lät.
Helt slut. Trodde jag hade feber igår.
Dock lite piggare idag men SEG.



I lördags åkte jag och gubben med Alva till Farmor och Tilda ner på stan.
Alva skulle ABSOLUT inte med ner på stan trots att det var Blåljusens dag.
Vi tog med Tilda och åkte, det var korv till barnen, ponnyridning,
hopptorn och polis, ambulans och brandbilar på plats.
Barnen (och våran pappa) fick prova att sitta i bilarna kolla alla olika
verktyg och finesser de har i sina bilar.
Med en nöjd Tilda gick vi och fikade och myste på café en stund.
Så mysigt att ha med henne själv.
Det är inte så ofta man bara har ett barn med sig.
De kommer fram och växer på ett annat sätt än när de är två.

Väl hemma så talade jag om för gubben att vi måste åka nu.
Han fattade ingenting.
Han hade tänkt gå ut i knivboden men ack så fel han trodde.
Jag hade bokat rum och spa på Rankhyttans Herrgård.
Jag hade bokat spaavdelningen mellan 14-17.
Vi gick ner och började bubbla i deras spabad.
Hade beställt till Herrgårdsbricka som vi fick i badet.
Så mysigt det var!
Hade med mig en flaska Cawarra som vi delade på till brickans
kyckling, räkor, oliver, ostar, vindruvor och olika korvar.

Efter ca 1 timme blev jag hämtad till massage.
Därefter var det gubbens tur att bli KNÅDAD.
Gud så skönt, hon var så hårdhänt att det ibland var outhärdligt men skönt.
Efter detta bastade vi lite.
Det gjorde nytta för vi var helt slut och gick upp på rummet och sov innan kvällens middag.


Det var en kör på HerrgårdTill middag hade jag beställt
Helstekt Fläskfilé med Sparris knyte & Kantarellsås &
Oxfilé med Champinion/Rödbets ratatouille & Rödvinssås
Till efterrätt blev det
Säsongens Pannacotta (vanilj, jordgubb, hjortron eller saffran) &
Vitchockladsgratineradefrukter.

Så mätta vi var när vi var klara.
Gick tillbaka till rummet och slocknade ganska snart.
Hade ställt klockan på 9 och vaknade strax innan.
Sov lite oroligt både jag och gubben men det berodde nog på ovana sängar eller....
....var det spökena som går på herrgården som gjorde att vi inte kom riktigt till ro.

HÄR kan ni läsa lite mer om dem och om Gustav Wasa som gömt sig på Herrgården

Det var ingen riktig lyx på Herrgården, bara så där mysigt,
välkomnande och super trevligt, aldeles lagomt.
Kanon trevlig personal. Det drivs av familjen Nilsson.
Kan rekommenderas.

Nu ska jag ta Alva och Tilda och åka till Ikea och gå och mysa lite idag.

Ciao!