Onsdag 25:e november

God Kväll,
Har precis kollat på Pernillas jul.



Hon är ju för härlig.
Jag diggar henne fast hon är lite väl fnittrig ibland.

Vad gott det såg ut som hon lagade.
Först en pepparkakscheescake sen gjorde hon en allt i ett i ugnen grej.
Såg ju för härlig ut.
Tål att testas nu under julmånaden.....
Sånt gillar jag.
Ingefärskyckling med julmustsås och ugnsrostade rotfrukter.
Receptet hittar du HÄR

Hon gjorde även en fin advents stake.
Blev så pyssel sugen.
Har funderat på en liknande stake som hon gjorde men har känt att det har ju alla.


Men......ska nog göra en ändå

Har idag varit och hämtat tjejerna hos morfar.
De var så trötta. Somnade genast i bilen.
Bara att bära in och klä av och sen i säng.
Somnade om igen direkt.

Imorgon är det som vanligt full fart på jobbet.
Har massor att göra nu när det börjar dra ihop sig till öppning av vår nya saluhall.
Ska fundera lite och skissa på vad som ska inhandlas till butiken.
Nästa vecka måste jag och ägaren åka till Västerås och shoppa det sista.

Men innan vi kan göra det måste jag hinna med lite annat som är brådskande imorgon bitti.

Imorgon efter jobbet har jag tänkt åka till goaste Linda på Årstidens Bästa
 och hämta min julkrans jag beställt.

Får min julgran av chefen på fredag.
Så mysigt att få tända den på mornarna och kvällarna i mörkret.
Ska julpynta lite på lördag innan vi ska ha middags bjudning för några vänner på kvällen.

Har inte spikat meny riktigt än inför lördagen.
Men det ordnar sig.
Blir nog en god gryta till varmrätt som min man gör med fläskfilé.

Nu ska jag surfa ikapp lite på bloggar innan det är natta väl.


#1 - - Malin:

Trevlig Helg = Mycket myyyys...... Ciao Malin