lördag 30:e maj

Hallojs,

Vilket kalas väder.
26 grader varmt och strålande sol.

Vi har suttit i bilen flera timmar idag,  phhu.
Tur att flickorna sov större delen av tiden.

Tog tjejerna och drog till Uppsala imorse.
Har en barndomsvän som bor där sen flera år tbx.
Kul att få se deras hus.
Hon har 2 hel mysiga barn och en go gubbe .
Vad avundsjuk jag blir på dem som har gräsmatta.
I trädgården hade hon olika bär och buskar och RABARBER.
Så avis.
Nu skulle jag få med mig rabarber hem men gissa vad jag glömde....


Älskar rabarberpaj.

Tack K m familj för en trevlig  fm.

Efter god mat (tjejerna tog om båda två......) åkte jag hemåt.
Det retade mig lite att vara så när IKEA och inte gå in.
Tjejerna var jätte trötta.
Jag tänkte att jag åker mot IKEA och är tjejerna vakna går vi in annars
åker jag direkt hem. De höll sig vakna.
Yesssss!!!!
Vad FINT de gjort på IKEA Uppsala.
Välvärt ett besök.
Nytt fräscht 3 ggr så stort som innan.
Vad mycket fint det finns.
Alva ville leka på Småland medans jag och Tilda handlade.
Efter att ha "checkat in" Alva drog jag och Tilda på en shopping sväng.
Innan jag drog imorse kollade jag in IKEA Uppsala, var ute efter ett tårtfat.
Saldot visade att de inte hade ngt hemma. Skulle få in ett gäng tårtfat imorgon.
Det grämde mig, tänkte kolla iallafall.

Gissa vad jag hittade


Det fanns en uppsättning kvar på hyllan. Tror d et var meningen att det var mitt....jippiisssss.
Det är så fint i mitt vitrin skåp.
Passar perfekt, vet inte om jag ska använda det men fint är det.

Råkade komma med det här oxå



Kaffe koppar i glas.

Nu ska jag,  Amanda, Alva och Tilda käka lite sen drar jag till mormor med flickorna.
Gubbarna är ju och fiskar.
Kanske kan vi få tjejerna i säng i tid och hinna scrappa lite.



Ha en bra lördag.
Kom ihåg mamma imorgon.

Carpe Diem!!!!!
#1 - - Karin Fryckstrand:

Tack själva, det var roligt att ni kom. Nu måste vi hålla lite bättre kontakt...Niclas tyckte tjejerna var lite busiga och bråkiga med varandra. Synd på rabarberna men snart har du en egen gräsmatta och land så kan du sätta egna blommor, bärbuskar och rabarber.

En massa kramar från oss i Storvreta. :)