onsdag 30:e juni

Vill börja med att säga TACK  till syjunte tjejerna. Fick en fin present av dem idag.
Tror de läser bloggen då de vet vad jag tycker om hmmm.
Kul bara de vågade lämna ngn kommentar...:-)
Vad jag fick, jo det här:

Yankee Candle Clean Cotton Medium Jar


Klarvit färg med en ren doft som nystrukna lakan som fått torka i frisk luft och solsken.
 Den större modellen med brinntid på upp till hela 90 timmar.
Nu klarar jag mig ett tag. Tusen tack tjejer.

Har spacklat och slipat även idag...phhu.
Nu är vi i hallen och gnor.
Imorgon får vi expert hjälp när det gäller spackling och slipning.
TACK J.
Krille har gipsat hela dagen. Amanda har varit med och tagit Tilda idag.
 Alva har varit med farmor. Vi hinner så mycket då jag inte behöver jaga Alva hela tiden.
Hon är snäll och go men aktiv och kan allt själv...

Imorgon ska jag åka iväg med Wille (mammas hund) Han behöver trimmas och B ska hjälpa mig.
 Då blir mor och far glada på fredag när de kommer och hämtar hem honom.
De är i Norge på minisemester. De fiskar och hälsar på vänner sedan många år.

Imorgon kommer även elektriken och ska fixa el i allrum och hallen.

Ikväll är det:
  • 20:00 Grilla

Del 5 av 8. Christian Hellberg hjälper Sofie att fixa en middag till sin blind dejt.
Bland annat blir det löjromssnittar, grillade pilgrimsmusslor med tryffelsmak,
grillad kalvytterfilé och tonfisk med vit sparris, kapris och grapefrukt.
Middagen avslutas med en hemlagad tiramisu.

  • 21:00 Leila bakar

Del 5 av 10. Den här gången är grovbröd temat hos Leila Lindholm.
Hon bakar rågsiktskakor, dalatunnbröd, filmjölkslimpa och knäckebröd.
Hon gör även plommonchutney till ostbrickan.
Dessutom blir det ett reportage om fårost.

Så nu ska jag börja lägga tjejerna så jag hinner bänka mig.

Ha det gott
xoxo

#1 - - Johanna:

Min favorit doft!